Jaká jsou tedy doporučení Pavla Plívy, produktového manažera Freedom pro oblast pojištění?
Nejjednodušší je sjednat si cestovní pojištění s pojištěním odpovědnosti. Prokázat se lze potvrzením nebo sjednanou pojistnou smlouvou, a to fyzicky vytištěným dokladem nebo dokladem v mobilní aplikaci dané pojišťovny.
Potvrzení můžete získat z těchto typů pojištění:
- Cestovního pojištění, které však musí obsahovat pojištění odpovědnosti. Dnes už nově sjednávané smlouvy obsahují potřebný dokument o sjednaném pojištění odpovědnosti.
- Majetkového pojištění, kde je sjednána občanská odpovědnost nebo je součástí tohoto majetkového pojištění
- Samostatně sjednané Pojištění odpovědnosti z občanské činnosti (poskytují jen některé pojišťovny).
U cestovního pojištění je potvrzení vystaveno na všechny osoby uvedené na smlouvě o cestovním pojištění. V případech, kdy máte uzavřené pojištění odpovědnosti na samostatné smlouvě nebo v rámci pojištění svého domu (domácnosti), můžete mít problém s vystavením potvrzení. Ne všechny pojišťovny odpovídající potvrzení vydají. A pokud ano, pak většinou jen na pojistníka/pojištěného, který je uveden na pojistné smlouvě, což pro rodinný výlet rozhodně nestačí. V pojistných podmínkách sice jsou tímto pojištěním kryti i ostatní členové společné domácnosti žijící s pojištěným, ale protože jejich jména nikde na smlouvě nejsou uvedena, tak pojišťovny dávají potvrzení pouze na pojištěnou osobu uvedenou na smlouvě.
Pojišťovny počátkem roku oznámily, jak budou postupovat. Po prvních zkušenostech však již nyní dochází ke změnám či úpravám těchto postupů. Každá pojišťovna k tomu přistoupila jinak. U řady pojišťoven existuje více možností, jak si požádat či získat potvrzení o sjednaném pojištění odpovědnosti pro lyžování v Itálii.
Pro potřeby jednoduché a rychlé orientace v podmínkách jednotlivých pojišťoven jsme připravili tabulku, kterou průběžně aktualizujeme.

Pokud bych chtěl jednoduše poradit klientům – pak jim doporučím, aby si zavolali na call centra pojišťoven a požádali si o vystavení potvrzení (např. u dříve sjednaných cestovních ročních pojištění budou potřebovat potvrzení) nebo z pojištění odpovědnosti v majetku. Kromě telefonického hovoru je možné také zaslat e-mail na kontaktní adresu pojišťovny. Pokud jde o našeho klienta Freedom, pak doporučuji obrátit se na svého privátního poradce, který mu pomůže se v dané problematice zorientovat.
Ale jak jsem již zmínil výše,
nejjednodušší a nejspolehlivější variantou je sjednat si nové cestovní pojištění, kde budou mít vystavené potvrzení všechny pojištěné osoby.